Každý z nás si určitě logicky odvodí, k čemu je užitečná taková internetová stránka. Ano – k tomu, aby předávala sdělení svého majitele veřejnosti.
A neméně snadno si tak každý domyslí, k čemu je internetová stránka, na niž nikdo nebo skoro nikdo nezavítá. Ano – k ničemu.
Ovšem co se dá dělat ve chvíli, kdy si někdo pořídí svoji stránku, ale marně na této čeká, až si jí někdo všimne? Ano – musí si ji nechat optimalizovat. Což už ale nejeden z našinců neví. A proto často marně čeká na úspěch, který se stále ne a ne dostavit.
A co že to je za zázrak, jenž dělá z nezajímavé stránky stránku zajímavou? Co že je to ona SEO optimalizace webových stránek?
Jedná se o sérii úkonů, jimiž odborníci dokážou vylepšit pozici té které prezentace v internetových vyhledávačích. Konkrétně o
1) kontrolu a úpravu webu samotného, odstranění případných nedostatků, jež se na něm mohou vyskytovat,
2) volbu těch nejvhodnějších klíčových slov, těch, jež jsou vyhledávána nejčastěji,
3) linkbuilding neboli vytváření zpětných odkazů, majících za úkol přivést na onu stránku návštěvníky jiných webů,
4) copywriting neboli psaní zajímavých a kvalitních článků jak na takovou stránku samotnou, tak i na weby, kde má být tato propagována,
5) reklamu a propagaci při nejrůznějších vhodných příležitostech.
Jsou to právě tato opatření, jež stojí za tím, že se doposud opomíjená internetová stránka mění ve stránku sledovanou. Protože vyhovuje-li tato ve zmíněných ohledech, posouvají ji internetové vyhledávače na přední pozice, jež se těší u internetové veřejnosti největší návštěvnosti. Sem zabrousí největší počet hledajících lidí, čímž se rapidně zvyšuje sledovanost.
A logicky nejen sledovanost. Protože ruku v ruce s touto stoupá i význam, který taková stránka má. Jen s velkou návštěvností totiž může předávat na ní uvedená sdělení.
A o to tu přece jde.